top of page
  • תמונת הסופר/תYogev Segal

פוקוס על חצי האי רייקאנס


אם יש אזור אחד באיסלנד שראוי לתואר "אנדר-רייטד", אז חצי האי רייקאנס הוא בהחלט אחד המועמדים המובילים. יש לי חיבה אישית מיוחדת לרייקנאס, שכנראה נובעת מעצם העובדה שחצי האי הזה הוא למעשה שער הכניסה לאיסלנד. הפיסה הראשונה של הארץ המופלאה הזאת שראיתי ושרואה כל אחד שנוחת בה; מבחינתי רייקאנס היא מעין פורטל שמעביר אותך מהעולם האמיתי החיצוני - אל העולם הפלאי והמכושף שהוא איסלנד.


כשממשיכים לטייל במרחבי האי - חוזים בנופים מרהיבים, שלעומתם האתרים ברייקאנס עשויים להיראות קצת קטנים ואולי פחות מרשימים בסקייל שלהם. ואולי זו הסיבה שאנשים לפעמים קצת נוטים לדלג על רייקאנס, בחיפוש אחר הגדול והבומבסטי. אבל לרושם ראשוני אין תחרות - ורייקאנס היא בהכרח הרושם הראשוני שתקבלו מאיסלנד. התחושה של לצאת מהשדה ישר אל תוך מרחבים של שדות לבה ואדי עשן מגיחים בנונשלנטיות מכל כיוון - זו תחושה חזקה מאוד שיש לה חלק בלתי מבוטל בכישוף שאיסלנד מטילה על מי שמגיעה אליה.


הנופים עצמם ברייקאנס אולי צנועים יחסית, אבל לא תמיד הגודל הוא זה שקובע; אתם תתפלאו למצוא בתוואי השטח הקטן הזה המון אתרים יפים ומעניינים, אולי דווקא משום שהם צנועים. יותר מהכל מה שמפעים בחצי האי רייקאנס הוא הריכוז הבלתי מתקבל על הדעת של תופעות גיאולוגיות בשטח כל כך קטן; למעשה חצי האי כולו הוא שדה לבה אחד גדול ופעיל געשית, עם אינספור מכתשים געשיים, תצורות סלע וסדקים באדמה. שטח נרחב מחצי האי הוא למעשה פארק גיאולוגי המוכר ע"י אונסק"ו כאתר גיאולוגי גלובאבלי. כל האזור הזה מתפקד כיחידה אחת שמעט מגוחך להפרידה לאתרים ונקודות ספציפיות. ובכל זאת ריכזתי פה רשימה גדולה (ועדיין חלקית) של נקודות עניין בחצי האי רייקאנס. תנו לאזור צ'אנס - לא תתאכזבו.


מוזמנים לקרוא בנושא גם:

סיפור דרך לחצי האי רייקאנס - הצעות לטיול של יום או יומיים בחצי באזור, כולל הר הגעש.

עמוד רייקאנס באתר - למידע נרחב יותר על האתרים המרכזיים בחצי האי.



אתרים גיאותרמים ומעניינות חמים


הלגונה הכחולה - אתר מרחצאות חמים גדול, אחד מאתרי הספא המפורסמים ביותר בעולם ואחד מהמקומות הפופולאריים ביותר באיסלנד. המקום אמנם מאוד תיירותי אך גדול מספיק כדי לאכלס את כמות המבקרים הגדולה. המחירים אינם זולים ומשתנים בהתאם לשעת הביקור (בקיץ מומלץ מאוד להזמין מקום מראש). במחיר הכרטיס הבסיסי כלולה הכניסה ללגונה, מסיכת בוץ ומשקה אחד מהבר שנמצא בתוך המים. בתוך הלגונה הכחולה ישנו מתחם יוקרתי ופרטי יותר בשם The Retreat Spa, עם אפשרות למגוון עיסויים. במקום ישנה גם מסעדה יוקרתית ומלון. קיימים ברחבי איסלנד תחליפים ראויים (וזולים יותר) ללגונה הכחולה וכמובן גם מעיינות חמים טבעיים ואותנטיים יותר, אך הרחצה בלגונה הכחולה היא בהחלט מפנקת. האזור הגיאותרמי שבו נמצאת הלגונה הכחולה נקרא Svartsengi ובו נמצאת גם תחנת כח. ניתן להתרשם בחינם ממי הטורקיז המהבילים הנמצאים באזור הגיאותרמי גם מחוץ לשטח הלגונה עצמה. אתר הלגונה הכחולה.


האתר הגיאותרמי Gunnuhver - אתר גיאותרמי קטן אך פעיל ביותר, שבו ניתן להתרשם מאדי קיטור המגיחים מהאדמה. המקום קרוי על שם רוח רפאים אגדית ונלווה לו פולקלור מעניין מאוד. האתר הגיאותרמי נמצא על אצבע קטנה במערב חצי האי, בה נמצא גם מגדלור רייקאנס וצוקי Valahnúkamöl. מזרחית לגונוקוור ישנם מסלולים המובילים להר געש בשם Skálafell ולשדה הלבה והמכתש הגעשי Háleyjarbunga.


האתר הגיאותרמי Krýsuvík / Seltún - אזור גיאותרמי גדול, סמוך לאגם Kleifarvatn. השדה הגיאותרמי המרכזי בקריסוביק נקרא Seltún - שהוא אתר מסודר עם שבילים בנויים מעץ ונוחים מאוד להליכה. בשל ריכוז הגופרית והמינרלים באזור - הגדות של המעיינות והאדמה בקריסוביק צבועים בשלל גוונים של צהוב, ירוק אדום וכחול. זהו אחד מהמקומות האהובים והמוכרים ביותר בחצי האי רייקאנס, ואחד מהאתרים הגיאותרמיים היפים באיסלנד.


בריכת Skátalaug - בריכה גיאותרמית טבעית שלמרות מיקומה הנוח והקל להגעה ולמרות שהיא לא קטנה כלל, איכשהו נותרה מאוד סודית ולא מוכרת. ייתכן והבריכה נותרה מתחת לרדאר בגלל שהיא לא מאוד חמה (סביב 34 מעלות) וגם כי היא לא נראית מהכביש הראשי, אם כי היא מאוד קרובה אליו. הבריכה נמצאת בין אגם קלייפארבאטן והאתר הגיאותרמי קריסוביק. כאשר נוסעים כעל כביש 42 מכיוון האגם דרומה - תבחינו מימינכם בגבעה קטנה עם צורה של לב עליה - בנקודה זו חפשו כביש עפר קטן שפונה ימינה - ומשם אתם בבריכה תוך דקה.



אתרים גיאולוגים נוספים


"גשר בין יבשות" (Miðlína) - בקע בין הלוחות הטקטוניים, ביניהם הוצב גשר אשר באמצעותו אפשר לחצות באופן סימבולי בין אירופה לאמריקה (כלומר בין הלוח האירו-אסיאתי והלוח הצפון אמריקאי). מקום נחמד אבל מעט גימיקי, ללא נוף דרמטי במיוחד. נמצא על כביש 425.


נקיק Lambafellsgjá - בקע או סדר צר בהר Lambafell שקירותיו גבוהים ביותר, מה שמקנה לו מראה מאוד דרמטי ומסתורי, אפילו שמדובר בבקע לא ארוך. ניתן לחנות בחנייה שנמצאת בדרך המובילה אל הר Keilir; מעט בהמשך הדרך, לאחר החנייה של ההר, פונים שמאלה וחונים ליד מכתש Eldborg ומשם הולכים בערך קילומטר ברגל עד שנכנסים לתוך הבקע.


אזור Sogin והרי Grænadyngja ו-Trolladyngja - עמק בעל אדמה צבעונית בגווני ירוק-טורקיז וצהוב-כתום שנוצרים בשל ריכוז גופרית וטמפרטורות גבוהות באדמה. עמק זה נמצא למרגלות הרי היאלוקלאסטיט צבעוניים גם הם. האזור נגיש לרכבי 4X4 מהמשך נסיעה על דרך העפר המובילה להר Keilir או במסלולי הליכה מאזור אגם Djúpavatn על כביש 428.


סלעי Gallow - מקבץ סלעים מעניינים דומיי צוקים, שע"פ הפולקלור המקומי שימשו בעבר להוצאה להורג של גנבים. הסלעים נמצאים על כביש 45, באצבע Stafnes מערבית לקפלאביק.



הרים, הרי געש ומכתשים געשיים


הר הגעש Fagradalsfjall/Geldingadalur - הר הגעש המפורסם שהתפרץ ב-2021 למשך יותר מחצי שנה והפך למופע מרהיב שמשך תיירים מכל העולם. ההתפרצות הסתיימה בספטמבר והאטרקטיביות של ההר ירדה משמעותית, אך עדיין ניתן לבקר במקום - במסלול ארוך המוביל לתצפית על הלוע או במסלול קצר המוביל לקצה שדה הלבה הצעיר שנוצר בעקבות ההתפרצות. החנייה למסלולים נמצאת סמוך לכביש 427, מזרחית לכפר גרינדאביק.


הר Keilir - הר חרוט בגובה של 380 מטרים. בשל צורתו הבולטת הנראית ממרחקים, ההר הפך לסמל בלתי רשמי של חצי האי רייקאנס. את ההר ניתן לראות מנקודות רבות באזור, כולל מרייקיאוויק. ניתן להגיע קרוב להר דרך כביש עפר שעובר בשדה לבה גדול (מומלץ עם 4×4) ולטפס אליו רגלית במסלול הליכה שאורך שעתיים-שלוש.


הר Þorbjörn - אחד ההרים הבולטים ביותר בחצי האי רייקאנס, מתנשא לגובה 243 מטרים בסמוך מאוד ללגונה הכחולה. מההר ישנו נוף פנורמי יפה על האזור הגיאותרמי של הלגונה ועל אזור גרינדאביק. ישנו מסלול הליכה לראש ההר מחנייה בסמוך לכביש 43. ישנו גם שביל לאופניים והולכי רגל סביב ההר, שעובר בתוך פינת חמד מיוערת (Selskógur) וממשיך עד למי הטורקיז של האזור הגיאותרמי Svartsengi והלגונה הכחולה.


מכתשי Eldvörp - שורת מכתשים געשיים באורך 10 ק"מ - מן גרסה מוקטנת של מכתשי לאקי בהיילנדס של דרום איסלנד. האזור פעיל גיאותרמית והמכתשים מהבילים ופולטים אדים. כדי להגיע יש לנסוע על כביש 426 שמחבר את הלגונה הכחולה עם גרינדאביק (מקביל לכביש 43 ממזרח) - מכביש זה פונים לדרך עפר שעוברת בסמוך למכתשים. ישנם 2 אזורי חנייה מהם אפשר ללכת באזור המכתשים ולהתרשם מצורות הסלע המקיפות אותם.

מכתש Eldborg (ליד Geitahlíð) -5 מכתשים געשיים, שניים מהם צמודים, כשהגדול בניהם נקרא Stóra-Eldborg (המכתש הגדול). תוספת ה"ליד" היא בכדי להבדילו ממכתשים בשם זהה, אחד ברייקאנס ואחד בפאתי חצי האי סנייפלסנס. מכתשים אלו עשויים סקרויה, המכתש הגדול הוא עגול ותלול ובעל צורה קלאסית יפה. ניתן להגיע לראש הלע בהליכה קצרה וקלה (ישנו כביש עפר בסמוך למכתש, שנמצא ליד הצומת בין כביש 42 וכביש 427).


מכתשי Stampar - שני בקיעים געשיים קטנים אך בולטים. הבקיעים נמצאים על על כביש 425 מעט צפונית לאתר הגיאותרמי Gunnuhver. ישנה חנייה לצד הכביש שממנה ניתן לעלות במהירות ובקלות.



חופים וצוקים


צוקי Krýsuvíkurberg - רצועה באורך 15 ק"מ של צוקים לאורך הים, המגיעים עד לגובה של 40 מטר, בקצה שדה הלבה Ögmundarhraun. אורכם של הצוקים הופך אותם למרשים מאוד, והמראה שלהם נמתחים מנקודת התצפית סינמטי ביותר (לי הזכיר את Inception). ההגעה לתצפית על הצוקים היא מכביש עפר היוצא מכביש 427. חלקים בדרך העפר קשוחים לרכב קטן ועדיפים להליכה רגלית מהחנייה.


צוקי Valahnúkur - צוקי טוף מרהיבים ופוטוגניים במיוחד הנמצאים על קו החוף הסלעי סמוך למגדלור רייקאנס והאתר הגיאותרמי גונוקוור. הצוק הגבוה ביותר הוא "הר" Valahnúkur המתנשא לגובה 10 מטר. הצוקים משקיפים על סלע דרמטי המזדקר מהים הנקרא Karlinn.


צוקי Hafnaberg - שורה ארוכה של מצוקי לבה גדולים הנושקים לים, מדרום לחוף הישן של כפר הדייגים הפניר ומעט צפונית לחוף סנדביק. צוקים אלו משמשים בית למיני ציפורים רבים והם כנראה הנקודה הטובה ביותר לצפרות בחצי האי רייקאנס. החנייה הרשמית של הצוקים נמצאת על כביש 425, ממנה הולכים בקו ישר בערך 45 דקות עד לצוקים.


חוף Sandvík - רצועת חוף חולית קטנה ויפה בין אזוריים סלעיים (בין מגדלור רייקאנס וצוקי הפנרברג). בחוף דיונות חומות-אדמדמות מכוסות עשב ולגונה רדודה בגוון ירקרק. הגישה לחוף היא דרך עפר שמתאימה לרכבי 4X4 בלבד, שיוצאת מכביש 425 סמוך לגשר בין היבשות.


בריכת הלבה Brimketill - חוף מסולע מערבית לגרינדוויק שצורתו עוצבה בתהליך איטי של שחיקה מתמשכת על-ידי הרוח וגלי הים המכים בעוצמה בצוקים. התהליך יצר בין הסלעים צורה עגולה דמוית קדירה מלאה במים וקצף ים-מעין בריכה טבעית על הים (לא מומלצת לרחצה).



אגמים


אגם Kleifarvatn - האגם הגדול ביותר בחצי האי רייקאנס והשלישי בגודלו בדרום איסלנד וגם אחד העמוקים והיפים ביותר באיסלנד כולה. כביש 42 עובר לאורך צידו המערבי של האגם, לחופו ישנן מספר נקודות עצירה לירידה לחוף ולתצפית על האגם - המרכזיות שבהן נמצאות בקצהו הצפוני של האגם ואחת נוספת על צוק בסמוך למפרצון בשם Indjánahöfði. 


אגם Djúpavatn - אגם טורקיז יפה, שהוא בחלקו מכתש געשי ומימיו הם מי תהום. לידו יש עוד 2 אגמים קטנים יותר (Spákonuvatn ו-Grænavatn). שלושת האגמים יחדיו הם אחד האזורים היפים ביותר בחצי האי, שלעיתים מכונים "ההיילנדס של רייקאנס". האגם מתאים לדיג ולמסלולי הליכה (על הגבעות המשקיפות על האגם). הגעה עם הרכב לאגם מתאימה רק לרכבי 4X4 בדרך העפר 428 (יוצאת מכביש 42 ומתחברת ל-427). ניתן גם להגיע רגלית מהאתר הגיאותרמי Krýsuvík דרך מעבר ברכס Sveifluháls, שעובר באגמון נוסף בשם Arnarvatn.


אגם Gígvatnsvatn -אגם קטן ויפיפה בעל מים בגוון ירוק-טורקיז שנוצר בעקבות ריכוז הגופרית הגבוה ונראה היטב בעיקר בימים שמשיים. האגם נגיש וקל מאוד להגעה, נמצא על כביש 42 דרומית לאגם קלייפארבאטן וקריסוביק.


אגמון Seltjörn - אגמון קטן ונחמד עם שולחנות פיקניק, מבנה דיג עתיק ונטוש וחורשה קטנה שבה מסלולי הליכה בין עצים ותצורות סלע מעניינות ואפשרות לקטיף פטריות.



מגדלורים


מגדלור רייקאנס Reykjanesviti - המגדלור של רייקאנס - הוא המגדלור העתיק ביותר באיסלנד שעודנו קיים ונחשב לאהוב ביותר על תושבי איסלנד. המגדלור נמצא על ראש גבעה שממנה נשקף נוף יפה על האזור ובעיקר על האתרים הצמודים אליו - האתר הגיאותרמי Gunnuhver וצוקי הים Valahnúkamöl.


מגדלור(י) Garðskagaviti - בקצה הצפוני ביותר של חצי האי רייקאנס, באזור הנקרא Garður עומדים שני מגדלורים, אחד עתיק ואחד חדש בגובה 28 מטר שהוא המגדלור הגבוה ביותר באיסלנד (וגם כיכב בקליפ המציאות המדומה של ביורק לשיר stonemilker). כל המתחם של Garður נחמד ומעניין, יש בו כמה ספינות ישנות המונחות לתצוגה על האדמה, אתר קמפינג ובית קפה/מסעדה בשם Röstin.


מגדלור Hópsnes - מגדלור כתום הנמצא בקצה מובלעת קטנה שנוצרה מזרימת לבה אל הים, צמוד לכפר גרינדאביק. מהמגדלור ישנו נוף יפה לצוקים ממזרח, ולצידו שוכבים שברים חלודים של ספינה בשם Hrafn Sveinbjarnarson III (גם הם כתומים).


מגדלור hólmsbergsviti - מגדלור כתום פוטוגני במרום צוקים על הים סמוך לחלק הצפוני של קפלאביק. מהאזור יש תצפית יפה להרים באזור רייקיאוויק, ובימים טובים ניתן לראות את הר הגעש וקרחון סנייפלסיוקול.


מגדלור Stafnesviti - אזור סטאפנס היה מתחם דיג ומסחר חשוב במאות ה-17 וה-18. המגדלור במקום מתנשא לגובה 8 מטר והוא צבוע בצהוב. לצידו יש אנדרטה המזכירה את הסירות שטבעו בדרך אל העגינה באזור.



מבנים, כנסיות ואתרים ארכיאולוגיים


כנסיית Hvalsneskirkja - כנסיית אבן יפה שנבנתה בשנת 1887 ושופצה בשנת 1945. הכנסייה נבנתה מסלעים מגולפים מהאזור. היא נמצאת סמוך לכביש 45, דרומית ל-Sandgerði ומערבית לשדה התעופה. אחת היפות באיסלנד לטעמי.


חורבות Selatangar - שרידים של תחנת דיג עתיקה שננטשה אחרי 1880. במקום ניתן לראות את חורבות המבנה ששימש לייבוש הדגים ולמגורי הדייגים. סמוך לחורבות נמצא שדה הלבה Katlahraun ובו ניתן להתרשם מתצורות הסלע המעיינות.


אתר Staðarborg - מבנה אבן עתיק שנועד לאכלוס כבשים. המבנה נמצא באמצע שטח פתוח וצורתו היא עיגול מושלם, מה שמקנה לו וויב חייזרי משהו. גילו המדויק של המבנה לא ידוע אך הוא מוערך בכמה מאות שנים. המבנה נמצא סמוך לכביש 420 מזרחית לכפר Vogar. הליכה קצרה מהכביש אל המבנה.


כנסיית Krýsuvíkurkirkja - כנסיית עץ כהה ויפה שנבנתה בשנת 1857. הכנסייה נמצאת סמוך לאזור הגיאותרמי קריסוביק. הגישה אליה מכביש עפר היוצא מכביש 42.


כנסיית Kálfatjarnakirkja - כנסייה יפה ופוטוגנית סמוכה לחוף. מצטלמת יפה כאשר היא משתקפת במי הים כאשר המים שקטים ומזג האוויר שמשי.


שדות Vigdísarvellir - שטח פתוח ורווי עשב בין שני רכסי גבעות ושדות לבה. באזור ניתן לראות חורבות של שני חוות נטושות, שאחרונה שבהן ננטשה לאחר רעידת אדמה בשנת 1905. כיום השטח הפתוח משמש כאתר קמפינג. האזור מלא במסלולי הליכה באתרים היפים באזור.



מוזיאונים


מוזיאון Viking World - חובבי הויקינגים ישמחו לבקר במוזיאון הזה, שמתהדר ברפליקה מרשימה של סירה ויקינגית. הרפליקה אף שטה בשנת 2000 לניו יורק לציון מסעו של הויקינג המפורסם לייף איריקסון לאמריקה, כאלף שנים לפני כן. מלבד הסירה, ישנן 3 תצוגות נוספות העוסקות במסעות הויקינגים באוקיאנוס הצפון אטלנטי, בהתיישבות באיסלנד ובמיתולוגיה הנורדית. המוזיאון נמצא ב Njardvik, כ-10 דקות נסיעה בלבד משדה התעופה קפלאביק.


מוזיאון הרוק של איסלנד (Rokksafn Íslands) - מוזיאון גדול ומושקע מאוד במונחים איסלנדיים. המוזיאון מוקדש למוזיקה והמוזיקאים האיסלנדיים האהובים (ולמרות שם המוזיאון - הוא לא עוסק רק ברוק). במוזיאון תוכלו ללמוד על ההיסטוריה של האמנים האיסלנדים, לראות חפצים איקוניים (מגיטרות ועד תלבושות צבעוניות),להאזין למוסיקה וגם לזייף את נשמתכם בתא הקריוקי.


מוזיאון Duus - בית תרבות וחלל גדול המכיל בתוכו את מוזיאון האמנות של רייקאנס, המוזיאון הימי ואת התצוגות המתחלפות של מוזיאון ההיסטוריה המקומית של רייקנאס (Reykjanes Heritage Museum). נוסף על כל אלו נמצאים במתחם גם מרכז המידע העיקרי של חצי האי רייקאנס ומרכז המבקרים של הפארק הגיאולוגי. אחת התצוגות הקבועות המעניינות היא זו של המוזיאון הימי, בה תוכלו לראות יותר ממאה דגמים של סירות.


מוזיאון הפולק ב-Garður - במתחם המגדלורים היפה של גארדור נמצא גם המוזיאון הקטן הזה שכולל מוזיאון ימי ומוזיאון עממי עם חפצי וינטג' היסטוריים מהחיים באזור. מוזיאון חמוד ואותנטי, מתאים מאוד לחובבי ענתיקות.



ישובים ברייקאנס


רייקאנסבאייר (Reykjanesbaer) - העיירה המרכזית והגדולה ביותר בחצי האי והרשות המקומית הרביעית בגדולה באיסלנד, עם 20 אלף תושבים. העיירה מורכבת מהאיחוד של קלפאביק (Keflavík) וניארדביק (Njardvik), הסמוכות לשדה התעופה הבינלאומי של איסלנד.


מלבד המוזיאונים הנמצאים בשטח העיירה (מוזיאון Viking world, מוזיאון Duss ומוזיאון הרוקנרול האיסלנדי), נקודות עניין ראויות לציון ברייקאנסבאייר, הן כנסיית Keflavíkurkirkja, כנסיית Ytri-Njarðvík, בית הדשא Stekkjarkot ו"בית הענקית" (Giantess cave) במרינה. בשטח העיירה יש 2 בריכות ציבוריות, אחת מהן נקראת Waterworld והיא בריכה מקורה המתאימה מאוד לילדים ומשפחות. בשל גודלה של העיירה, יש בה מבחר גדול יחסית של מסעדות, חנויות, ברים וסופרמרקטים. הליכה ברוחובות העיירה תחשוף אתכם לפסלים ואמנות רחוב חביבה. למגיעים לאיסלנד המחפשים ללון באזור שדה התעופה - "הבירה של רייקאנס" היא ללא ספק נקודת הפתיחה הנוחה והטובה (והקרובה) ביותר להמשך הטיול.


גרינדאביק (Grindavik) - עיירת דיג שנמצאת באזור היפה ביותר בחצי האי רייקאנס, קרוב להר הגעש המפורסם, שדות לבה ואזורים גיאותרמיים וכמובן -הלגונה הכחולה שהיא אחד ממקורות הפרנסה העיקריים של תושבי העיירה. מגרינדאביק יוצא שביל להולכי רגל ואופניים המקיף את Hopsnes, בו ניתן לראות את המגדלור הכתום, שברי ספינה עתיקה ונוף יפה לצוקי האזור וגם ציפורים רבות. בתוך הכפר עצמו ראוי לציון מרכז התרבות Kvikan, שבו גם יש מוזיאון קטן ומרכז מידע לתייר, וכמו בכל מקום באיסלנד - גם כאן ישנה כנסייה ובריכת שחייה מקומית, וגם כמה חנויות ומסעדות (הבולטת ביותר היא קפה Bryggjan. בנוסף, ניתן לצאת לטיולי טרקטורונים ואופניים (חברת 4x4 Adventures Iceland).


סודורנסיבאייר (Suðurnesjabær) - איחוד הכפרים Sandgerði ו-Garður הנמצאים בפינה הצפון מערבית של חצי האי ויחדיו מהווים את האזור המיושב השני בגודלו ברייקאנס. האזור של גארדור מספק נופי ים שלווים וקסומים, עם חול לבן, ציפורים רבות ואפשרות לזהות דולפינים ולוויתנים מהחוף. אזור המגדלורים כבר הוזכר פה והוא בהחלט שווה ביקור. גם בגארדור וגם בסנדגרדי יש בריכות ציבוריות.


הכפרים הנוספים ברייקאנס הם ווגאר (Vogar) והפניר (Hafnir).



מסלולי הליכה ברייקאנס


מלבד האתרים הנגישים בהליכה קצרה מהרכב, ישנם מסלולי הליכה רבים שמחברים בין נקודות העניין ואתרי הטבע, דרך שדות הלבה, ההרים והשדות הגיאותרמיים של רייקאנס. אזור הפארק הגיאולוגי וקריסוביק הוא העמוס ביותר במסלולים (שמחברים בין האתרים בכביש 42, 428 והאזור של Keilir. הליכות רגליות יאפשרו לכם להתרשם מהיופי המיוחד של האזור.



מפת חצי האי רייקאנס



2,179 צפיות2 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page